??Зачем ты дурачком прикидываешься, какая тебе от этого выгода?? "
"Амфітеатр Флавіїв побудований з великих брил
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
каменя, які колись були сполучені між собою залізними зв'язками; для внутрішніх частин використані також місцевий
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
і
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Дірки, видимі нині в різних місцях стін, — гнізда згаданих зв'язок, зниклих в середні віки, — епоху, в яку залізо дуже цінувалося і всюди розшукувалося. Із зовнішнього боку будівлю представляли три яруси
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Між арками розташовані півколони, в нижньому ярусі —
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
, в середньому —
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
і у верхньому —
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Вцілілі зображення Колізею на стародавніх монетах свідчать, що в прорізах арок середнього і верхнього ярусів стояло по статуї. Над верхнім аркадним ярусом підноситься четвертий вищий поверх, який є суцільною стіною, розчленованою коринфськими пілястрами компартіменти з вікном в середині кожного компартімента. На верхівках великої і малої вісі еліпса знаходилися чотири головні входи у вигляді триаркових брам. Дві з цих брам (на краях малої осі, з боку Еквіллінського і Целієвського пагорбів були призначені для
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
та слугували для урочистих маршів перед початком
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
, для впускання звірів і для ввезення необхідних машин.
Розкопані підвальні приміщення під ареною.
Арена часто обставлялася декораціями. Під нею розташовувалися тунелі, крізь які можна було доставити на арену з допомогою підіймачів декорації, гладіаторів або звірів. Арена могла заливатися водою для проведення «морських» боїв.
Глядачі входили в амфітеатр з-під арок нижнього поверху, помічених цифрами від I (1) до LXXVI (76), і піднімалися до своїх місць по сходах, яких було також 76. Ці місця були розташовані навколо всієї арени у вигляді рядів кам'яних лав, що піднімаються одна над іншою (лат. gradus). Нижній ряд, або подіум (лат. podium), був призначений виключно для імператора, його сімейства, сенаторів і весталок, причому імператор мав особливу лаву, що стояла на вивищеній ділянці (лат. pulvinar). Подіум відділявся від арени
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
, достатньо високим, аби захистити глядачів від нападу випущених на арену тварин. Далі слідували місця для публіки з трьох ярусів (лат. maeniana), відповідно ярусам фасаду будівлі. В першому ярусі, що містив в собі 20 рядів лав (тепер цілком зруйнованих), сиділи міські можновладці й особи, що належать до стану
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Другий ярус, що складався з 16 рядів лав, призначався для звичайних
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
. Другий ярус від третього відділяла досить висока стіна. Лави ж третього ярусу були розташовані на крутішій похилій поверхні. Цей конструкторський задум мав на меті дати відвідувачам третього ярусу можливість краще бачити арену і все, що відбувається на ній, попри віддаленість. Глядачі третього ярусу належали до нижчих станів, які складали
Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
та жінки. Раби також допускалися в Колізей як глядачі.
Над найвищим ярусом містився портик, що оперізував весь овал будівлі та примикав однією своєю стороною до його зовнішньої стіни. На його даху, під час видовищ, розташовувалися матроси імператорського флоту, які вишиковувалися для натягування над амфітеатром величезного тенту (лат. velarium) для захисту глядачів від пекучих променів сонця або від негоди. Тент цей прикріплявся за допомогою канатів до щогл, розставлених по верхньому краю стіни. В багатьох місцях зовнішнього карниза ще до цієї пори видно отвори, через які проходили такі щогли, що впиралися своїм нижнім кінцем у висунуті зі стіни камені, тобто кронштейни, що донині уціліли там, де ще зберігся четвертий поверх. Місця для глядачів підпиралися знизу могутньою склепінчастою конструкцією, що містила в собі прохідні коридори (лат. itinera), камери різного призначення і сходів, що вели у верхні яруси."