27.08.14 вторжение войск РФ

Валерий! Миллион раз же просили не цитировать залетное быдло. Вы же идете у него на поводу и умножаете его посты.зачем???
Всё так. Я, как правило, придерживаюсь этой линии. Но иногда хочется хоть что-то понять в этом человеке, в его помыслах, побуждениях прийти и гадить.
 
Всё так. Я, как правило, придерживаюсь этой линии. Но иногда хочется хоть что-то понять в этом человеке, в его помыслах, побуждениях прийти и гадить.
Выяснил.:)Еб вашу налево(с).
 
Сергей Викторович, скажите, а как настроения у населения по ту сторону зоны разграничения после выборов??
 
С каких пор зрадоёбов стало интересовать настроение населения?
Веселитесь лучше, клоун ваш развлекает весь мир. :рл:
Настроение должно быть хорошим. Прикол же?

Всегда интересовало. С каких пор немка сидит на хф?
 
Небезпеки половинчастого буття

329b0fc307d75332c1fe4a8646928911.jpg


Як розмита ідентичність створює ґрунт для непослідовної політики та підвищує ризик реваншу

Якихось 100 років тому історичні підстави для постання української держави були предметом дискусій. Але часи змінилися. Навіть Москва за останні 28 років пережила стадію заперечення й поволі переходить від гніву до торгу. Ще в 1990-х слово «самостійність» вживалося щодо України тільки в лапках (хай навіть у невидимих). У 2014-му Москва зіткнулася з тим, що наша незалежність — це не припущення, а об’єктивна дійсність, із якою доводиться рахуватися. Тепер вона намагається освоїтися в нових умовах і робить усе, щоб утримати Україну у своїй геополітичній орбіті. Однак усе свідчить про те, що залишатися в ній українці не бажають: вступ до Митного союзу сьогодні підтримує менш як 15% українців, а об’єднання з Росією в одну державу — лише 5% (КМІС, 2019).

Будучи нездатною до силового примусу, Москва шукає непрямі способи впливу й використовує наші вразливі місця. Значною мірою вони виникають через неефективність наших державних інститутів та особливості економіки, але не меншу роль відіграє також розмитість української національної ідентичності. Те, що українська ідентичність існує і впливає на перебіг історичного процесу, є доконаним фактом, зафіксованим соціологами та політологами. Однак процес її формування ще триває, обриси лишаються дещо розмитими, а отже уразливими до зовнішніх інвазій та утворення небажаних сполук. На практиці це виливається в те, що і українська еліта, і українське суспільство не завжди можуть дати однозначні відповіді на питання, які постають на порядку денному. У результаті державна політика та суспільна поведінка бувають недостатньо послідовними, а отже, чутливими до російських імперських зазіхань.

Найпромовистіший приклад — війна з Росією. Те, про що твердили цілі покоління українських націоналістів, стало реальністю у 2014-му. Попри аналогічний сценарій, жертвою якого у 2008-му стала Грузія, ані українська еліта, ані суспільство належних висновків не зробили, тому війна заскочила нас зненацька. Здавалося б, після анексії Криму та окупації Донбасу всі крапки над «і» мали б бути розставлені. Агресію проти України Москва чинила за масової підтримки російського суспільства. Навіть декларовані російські опозиціонери закінчуються там, де починається «українське питання». Звичайно, винятки є, проте вони лише підкреслюють основну тенденцію: Росія як держава, як політичний організм налаштована щодо України вкрай вороже.

Причому йдеться не тільки про ставлення, а й про конкретні дії включно з воєнними. На цей історичний виклик наша країна відреагувала хоч і з деяким запізненням, але загалом адекватно. У середовищі українських еліт склався більш-менш стійкий антиросійський консенсус, і державна машина запрацювала у відповідному напрямі. У суспільстві так само поширились антиросійські й патріотичні настрої, що вилилося у визначені політичні орієнтації. Однак якщо поглянути уважніше, то і тут, і там виявляється непослідовність. Чому значна частина екс-регіоналів змогла безперешкодно «перефарбуватися»? Чому посадовці, замішані в сепаратизмі, лишилися працювати на місцях? Ці та інші питання, які лунають із 2014 року, так і лишаються без відповідей. Те саме відбувається і з суспільною думкою: якщо російському керівництву симпатизує тільки 13% українців, то Росії як державі — вже 57%, а росіянам загалом — 77% (КМІС, 2019). Список «дивних» фактів, зафіксованих соціологами, цим не вичерпується. Приміром, лише близько 30% українців підтримує заборону російських серіалів та артистів, а також соцмереж (КМІС, 2018).

Навіть антиросійські ініціативи час від часу набувають у нас сумнівного змісту. Узяти, наприклад, ідею Володимира Зеленського надавати українське громадянство росіянам, які зазнають утисків з боку путінського режиму. «Ми надаватимемо українське громадянство представникам усіх народів, які потерпають від авторитарних та корумпованих режимів. Насамперед росіянам, які сьогодні страждають чи не найбільше», — заявив переможець президентських перегонів у відповідь на ініціативу Москви спростити надання російського громадянства мешканцям окупованого Донбасу.

Українське громадянство іноземним діячам надавав ще Петро Порошенко, проте доцільність такої практики сьогодні бачиться неоднозначною. У деяких випадках це справді може бути необхідно, але створювати в Україні притулок для російських опозиціонерів означає ткати додаткову нитку, що прив’язуватиме нас до РФ. Тим більше у випадку росіян опозиційність аж ніяк не гарантує послідовної проукраїнської позиції. Принаймні на останніх президентських виборах там не було жодного кандидата, який в «українському питанні» не ретранслював би імперського наративу (див. Тиждень, № 12/2018). Приміром, навіть такі «сертифіковані» прозахідні опозиціонери, як Алєксєй Навальний, Ґріґорій Явлінскій та Ксєнія Собчак, не беруть на себе зобов’язань повернути Крим, хоча факт незаконної анексії визнаний міжнародною спільнотою. Наскільки серйозні наміри Зеленського — питання дискусійне, але в ліберально-демократичних колах пошуком «хороших росіян» займаються давно і всерйоз. Чому? Бо певна частина української ідентичності ще прагне зв’язку з Росією, нехай і з альтернативною, непутінською.

Втім, в інтелектуальних колах гуляє й екстравагантніша ідея: позбавити Москву монополії на російську мову, унормувавши «українську російську» за аналогією американської англійської чи австрійської німецької. Теоретично така пропозиція не позбавлена сенсу, оскільки Москва використовує мову як чинник політичного впливу на сусідні країни, а іноді, як це було в Україні 2014-го, для виправдання агресії. Щоб припинити це, російська мова в нас, за висловом письменника Андрія Куркова, має здобути «автокефалію». Але, попри ефектні метафори, практичні результати будуть зворотними. Сьогодні боротьба проросійських сил за державну двомовність видається цілком безнадійною, але формальне постання «української російської» буде для них справжнім подарунком.

Московські лінгвісти дійсно втратять можливість установлювати для російськомовних українців свої правила, але це буде ще один крок до легалізації російської в Україні, понад те, до конструювання ідентичності «російськомовних українців». Проблема в тому, що постання такої проміжної ідентичності явно чи приховано прагне певна частина українців, зокрема й патріотично налаштованих. Чому? Бо глибоко в українську колективну підсвідомість Москва заклала невпевненість, думку про те, що розрив із колишньою метрополією — це стрибок віри, ривок у невідоме, внаслідок якого ми можемо лишитися ні з чим: без культури, мистецтва, ідентичності тощо. Ця невпевненість породжує політичну непослідовність. Здавалося б, хронологію нищення української мови сьогодні знає (принаймні мав би знати) кожен школяр. Проте за 28 років незалежності українізація просунулася значно менше, ніж можна було очікувати: з обов’язковим дублюванням українського кіно ми запізнилися на 15 років, з уведенням мовних квот — на 26 тощо.

У кінцевому підсумку все це призводить до роздвоєння: Україна протистоїть російській агресії, але водночас ніби прагне мінімізувати власні безпекові заходи; суспільство намагається сформуватись як нація, але водночас уникає розриву постімперських зв’язків. Іноді неготовність до розриву з Росією набуває геть несподіваних форм. Узяти, наприклад, ідею очільника МЗС України Павла Клімкіна організувати альтернативний «безсмертний полк», учасники якого нестимуть портрети тих, хто загинув за Україну, а не за Радянський Союз. Вгледіти в цьому якісь проросійські мотиви неможливо, але в методологічному сенсі все не так однозначно. Ідея збудувати з України «анти-Росію» лунає з 2014 року, і мотиви її виникнення цілком зрозумілі. Але, калібруючи внутрішню та зовнішню політику за таким принципом, ми прирекли б себе жити з оглядкою на РФ, постійно звіряючись з її курсом, нехай лише для того, щоб діяти протилежним чином. Не слід пояснювати, що бути «анти-Росією» — це просто ще один спосіб лишитися в заручниках Москви.

Насправді ж єдиний спосіб позбутися непослідовності в багатьох аспектах нашого державного, культурного та суспільного життя — це наполегливо формувати власну національну ідентичність. Ідеться не про те, щоб вилучити з неї все, що можна вважати російським, у цьому контексті то питання вторинне. Мова про те, щоб повернути собі впевненість у власній силі, бути, існувати як самодостатня нація. Значну частину цього шляху ми вже пройшли: свого часу були сумніви, чи достатньо підстав вважати українців окремим народом, чи придатна українська мова для наукового ужитку тощо. Нині з огляду на об’єктивні історичні обставини ми маємо ухвалювати політичні, економічні та військові рішення, але наша ідентичність до цього не завжди готова. Тому без ефективної гуманітарної політики тут не обійтись. Однак це питання не лише коштів і кадрів, а й самого державного підходу. Допоки в бюрократичних кабінетах культуру сприйматимуть у дусі вульгарного марксизму, як вторинну «надбудову» або як протокольний елемент у роботі «міцних господарників», процес формування української ідентичності гальмуватиме, зриватиметься й вихлятиме. А це в наших умовах велика розкіш, бо Росія не полишає і не полишатиме спроб повернути нас у колоніальне стійло.

Максим Віхров

Матеріал друкованого видання № 20 (600) від 16 травня

Матеріал у вільному доступі 22-го травня

Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
 
Віталій Портников: «Якщо поруч із танком російський телевізор – ніяка «інформаційна війна» не допоможе»

Довгий, довгий Крим

Після інавгурації шостого українського президента Володимира Зеленського до нього та його нової адміністрації, звичайно ж, будуть запитання і щодо того, як саме будуть повертатися військовополонені та заручники, які утримуються у в'язницях у Росії та на окупованих нею територіях, як буде відновлюватися територіальна цілісність країни, що буде з Кримом...

І мені доведеться повторити те, що я намагався пояснити всі роки перебування при владі Петра Порошенка. Це не питання до президента України. Це, впевнений, питання до президента Росії. Саме від президента Росії залежить і звільнення полонених, і вирішення територіальних питань. І якщо у президента Росії Володимира Путіна не буде ніякого інтересу ці питання вирішувати, то скільки б нарад не провів Володимир Зеленський, скільки промов він би не виголосив, скільки власних рішень не ухвалив ‒ нічого не зміниться. Взагалі.

Що реально може в цій ситуації президент України? Чи може він зупинити війну, віддавши наказ не стріляти? Ні, не може. Тому що якщо цього захоче президент Росії, обстріли триватимуть ‒ причому, як відомо, російські війська та їхні найманці можуть обстрілювати одночасно й територію, яку контролює Україна, й територію під російським контролем. І, я впевнений, якщо потрібно буде зобразити Зеленського «президентом війни», щоб під цим приводом окупувати ще якусь частину території України ‒ обстріляють Донецьк або Луганськ без особливих докорів сумління.

Запропонувати Путіну потрібний для президента обмін військовополоненими? Але Путіна навряд чи цікавлять російські громадяни. Думаю, якщо він захоче віддати Україні її громадян ‒ ну, наприклад, щоб забезпечити собі сприятливі умови для зустрічі з президентом США ‒ то ухвалить це рішення. Якщо у нього не буде ніякої мотивації ‒ буде утримувати українців стільки, скільки захоче.

Провести «інформаційну війну», щоб змінити свідомість жителів Донбасу та Криму? Так, інформувати жителів окупованих територій про те, що відбувається в їхній країні, важливо. Але той, хто перебуває під владою окупанта, не може вирішувати свою власну долю. Танк сильніший від телевізора, і холодильника. А вже якщо поруч із танком російський телевізор ‒ ніяка «інформаційна війна» не допоможе.

Активізувати зусилля союзників України на Заході? Так, це дуже важливий та дієвий захід. Залишається розраховувати, що президент розуміє: тільки такий, міцний і ефективний союз залишає надію на відновлення територіальної цілісності України в майбутньому. Не при президенті Зеленського, звичайно. Але при комусь із його наступників. Однак відмова від такого союзу, ігнорування співпраці з США та Євросоюзом і таких шансів Україні не залишає, навіть більше ‒ створює можливість відмови від санкцій і тиску на Росію і фактичної легітимізації її територіальних «придбань». І так, це те, що може трапитися при президенті Зеленському ‒ якщо його дипломатія не буде ефективною. Зрушення на Заході в бік ослаблення тиску на Кремль вже почалися ‒ і їх небезпечно не помічати.

У нас вважається, що президент має давати людям надію. Але я вважаю, що завдання глави держави, як і будь-якого відповідального політика ‒ не спокушати людей помилковими надіями, а говорити їм правду. Правда в тому, що Україна ‒ в довготривалому та складному конфлікті з Росією через Донбас та Крим. З цього конфлікту простого виходу немає, тим більше ‒ з конфлікту навколо Криму, анексованого Росією. І, думаю, українцям доведеться ще не раз і не два приходити до виборчих урн з надією на мир і закінчення конфлікту ‒ і продовжувати жити в реальному світі невирішеного питання територіальної цілісності та конфронтації з Кремлем.

Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
 
"Не наше дело", - советник Зеленского Данилюк поразил заявлением об оккупации Крыма и СНБО

Александр Данилюк ответил, почему СНБО решил покинуть Крым "вооруженным боевым соединением". В интервью одному из отечественных телеканалов советник президента Украины Владимира Зеленского Александр Данилюк заявил, что на сегодняшний день ситуация с оккупацией Крыма, которая сложилась в 2014 году, не является вопросом Совета национальной безопасности и обороны Украины, передает "Диалог.UA".

"Относительно ситуации 2014 года, у меня было много вопросов, когда военные обращались и требовали хоть какого-то действия, просили приказ. Сейчас это точно не вопрос СНБО, с этим должны разбираться правоохранительные органы – если действительно было нарушение, виновные должны понести ответственность. Нам надо решать вызовы – что делать с войной на Донбассе", — так ответил Данилюк на вопрос, почему без единого выстрела СНБО принял решение оставить Крым "вооруженным боевым соединением", и каким образом он намерен решать этот вопрос на посту секретаря.

Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
 
Зеленский объяснил, почему хочет провести референдум по «мирным» переговорам с РФ

Президент Украины Владимир Зеленский заявляет, что вынесение вопроса о заключении мирных договоренностей с Россией на референдум не имеет законодательной инициативы, а является способом выяснить мнение общества.

Об этом он сказал на встрече с общественными активистами, которая состоялась в Администрации президента, сообщили в пресс-службе главы государства.

«Мы должны слышать каждого человека. Это не законодательный референдум, а информационный: граждане, что вы думаете. Это нормальный разговор с людьми», — отметил Зеленский.

Президент подчеркнул, что стремится к открытости в обсуждении важных для страны вопросов и не хочет принимать решения за закрытыми дверями, как это делалось ранее.

В пресс-службе отметили, что «участники встречи согласились, что целесообразно назвать это не референдумом, а опросом и диалогом с обществом».

В свою очередь активисты предложили, чтобы встречи главы государства с представителями общественности происходили на постоянной основе.

Среди участников встречи были волонтеры, бывшие военные.

Тільки зареєстровані користувачі бачать весь контент у цьому розділі
 
Юрий Мысягин з Yuriy Mysyagin.
5 год ·
Пока всех точных подробностей не знаю.
Возможно на утро что-то будет ещё.
Но того, что написано внизу ⬇ .... уже ох как немало.

*****

Несколько дней назад назад в городе Стаханов Луганской области произошел камнепад с неба.
Причём так получилось, что все камни падали исключительно по военной казарме.
Сразу после того как камни достигли цели, произошёл сильный пожар.
Сгорело 12 человек.
Сколько подгорело - пока точной информации нет, но погорельцев ой как немало.
Сегодня на Максимовском городском кладбище хоронили восьмерых, которым места выделил лично Мэр Стаханова.

Все погорельцы 1-го батальона 6 полка.
Того самого 6-го полка, который на той недели, во время своей ротации так хорошо отгреб от неизвестной «Третьей силы» ( мы писали об этом ), что потерял 21 единицу своей гусеничной и колёсной техники.
И вот опять, снова кара настигла.

Какой-то невезучий 6-й полк армии «ЛНР».

Пока точно непонятно кто отличился, или снова неизвестная «Третья Сила», или может 54-я бригада. Это их зона ответсвенности.
Или может ещё кто-то.

На сегодня все.
Добрых снов.

 
Виталий Портников, 23.05.2019

Прошли уже сутки, а новый украинский президент Владимир Зеленский так и не высказался по поводу скандального заявления главы своей администрации, бывшего адвоката олигарха Игоря Коломойского Андрея Богдана о проведении референдума по поводу возможных договоренностей с Кремлем. И поскольку за это время президент нашел возможность записать очередное видеообращение к сторонникам с призывом "сделать" теперь уже не участников президентских, а участников парламентских выборов, можно считать, что он разделяет позицию высокопоставленного чиновника. И что это не референдум Богдана, а референдум Зеленского. И что проведение этого референдума - одно из первых реальных намерений новой администрации.

Пока что неясно, каким он должен быть, этот референдум. россия (страна-террорист) фактически вышла из минского процесса. Накануне избрания Владимира Зеленского президентом Украины Владимир Путин подписал указ об упрощенной выдаче паспортов жителям оккупированных регионов Донецкой и Луганской областей и пообещал вскоре распространить эту процедуру на всех украинских граждан, то есть по сути российские руководители продолжают утверждать, что их страна не является стороной конфликта, а Украина и "народные республики" являются. И если Киев действительно хочет урегулирования, то руководству Украины нужно начать прямые переговоры с российскими марионетками в Донбассе. И выполнять свою часть Минских соглашений, в то время как россия (страна-террорист) свою исполнять не собирается.

Возможно, договоренности, которых хотели бы в Москве и которые могут обсуждать в близких к Зеленскому олигархических кругах, состоят именно в этом - Киев исполняет свою часть Минска, превращая оккупированные Россией территории в "государства в государстве", и закрывает глаза на неисполнение Москвой своей части договоренностей. Взамен Кремль мог бы перестать обстреливать линию разграничения и согласиться на возвращение украинских пограничников - желательно с донецкой пропиской - на участок украинско-российской границы, который сейчас с обеих сторон контролируется ФСБ.

Такая ситуация - с сохранением анклавов, в которых день и ночь работает российское телевидение, живут российские граждане и стоят российские войска, переодетые в "народную милицию", действительно на руку Кремлю. Сохраняя контроль над Донбассом, Москва одновременно обеспечивает его жителям участие в президентских и парламентских выборах в Украине, что гарантирует если не большинство, то уж, во всяком случае, определяющее влияние пророссийских политических сил в Верховной раде и возможность избрания ставленника Кремля президентом страны.

То есть по сути речь идет о петле, которую хотят накинуть на шею Украине - но затянуть с помощью самого украинского народа. И в этом главная опасность.

Можно даже представить себе, что большинство граждан под убаюкивающие песни олигархических телеканалов о мире проголосует за то, что Андрей Богдан называет "решениями, которые раскалывают общество". Но от мнения большинства - даже такого, которое поддержало Владимира Зеленского на выборах президента, - раскол не перестанет быть расколом, и сопротивление решениям, которые многие могут считать антигосударственными, только усилится и перейдет в горячую фазу.

И тогда в Украине начнется уже не придуманный Владимиром Путиным с помощью его диверсантов, а вполне настоящий гражданский конфликт между сторонниками и противниками капитуляции перед Кремлем. Не думаю, чтобы начало такого конфликта входило в планы Владимира Зеленского или Игоря Коломойского.

Зато оно вполне может входить в планы Владимира Путина.

 
Назад
Зверху Знизу